Motorová lokomotiva z ČKD Praha, byla exportní variantou předchozího modelu řady T435/720 určené pro Sovětský svaz. Nicméně ten je nakonec neodebral, a tak 221 lokomotiv označených T458.1 /721 zakoupilo tehdejší ČSD. Lokomotivy byly určeny pro středně težkou posunovací službu a lehkou traťovou službu. Ve své výkonové kategorii se lokomotivy řady T 458.1 řadily k nejspolehlivějším strojům. Dodatečně se montovaly jiné výfukové tlumiče, protože hlučnost lokomotivy byla neúnosná.

Vyráběna byla od roku 1962 do 1965, což je také období kde výrobce modelů MTB čerpal inspiraci. Konkrétně jde o modely velkého Hektora T458.1172 v původním označení a grafickým schématem červená s 30 cm žlutým pruhem pro obě čelní partie skříně. Modelu se mnoho vytknout nedá, ačkoliv jsem původně uvažoval o jeho darování modelářskému klubu v Podbabě, jeho opravdu bezchybné provedení a poměrně vysoký stupeň detail, doznal změn v zachování stroje pro mé depo Děčín.

Bezchybný tamponprint je v tomto případě velmi přesný a čitelný, což se o jiných modelech stejného výrobce říci tak nějak nedá, velký Hektor sice nemá úpravu pro instalaci světelné signalizace čísla stroje – jak známe u modelů 720 firmy PIKO, každopádně realizaci tohoto světelného prvku nejspíš vynechám.

Model je ozančen správě, tedy pouze s tabulkami na čelech stroje, naopak boční partie boudy strojevedouího, nese označení pouze ČSD bez oválného ohraničení, a pochopitelně místo domovského depa – Severozápadní dráha LD Praha Střed, tedy dnes již neexistující depo lokomotiv zaústěné do kolejové dvorany Masarykova nádraží.

V tomto depu se nicméně nacházelo více zajímavých strojů řady T458. Depo je vystavovalo na výkony posunové i traťové služby, zejména pro manipulační vlaky z nádraží Praha Bubny do Hostivic, staniční záloha stejného nádraží byla obsazena stejnou řadou, toto nádraží mělo dokonce hned dva stroje pro posun. To bylo ale v době kdy ještě fungovala velká správkárna osobních vozů Bubny.

Manipulační vlaky do Čakovic a dále Všetat, případně vozbu víkendových osobáků z Vysočan do Mělnika a Neratovic, jsou jen okrajové výkony. Po depu Střed, mělo v aktivní službě své Hektory i depo Libeň, zde byla pravidelně nasazována řada T435 malého Hektora z depa Střed. T458 d depa Střed zajišťoval také službu na myčce osobních vozů Praha Smíchov.

Model T458.1172 bude zachován v púvodním označení, nicméně mosaznnými cedulemi, dále další detaily v rozšířeném mosazném aršíku: logo ČKD, různé háčky kapotáže etc.

V boudě strojvedoucího se bohužel už moc s detaily vyřádit nemůžeme – je zde umístěna ozvučnice zvukového dekodéru. V modelu bude také zachována původní DPS, která neumožňuje svit jednoho pozičnho světla obsazeného stanoviště – dnes se pouzžívají obě pozice.. Model umožňuje klasicky extra ovládání dálkového reflektoru, což je to poslední co bych asi zmínil, další realizace, odlišnosti a úpravy, na ty už bohužel nezbývá v tak malém modelu prostor.