By using our website, you agree to the use of our cookies.

ČLÁNEK

Bardotka 751 176-9 ČD Cargo. Excelentní zvukový nářez bez tlumiče
BLOG

Bardotka 751 176-9 ČD Cargo. Excelentní zvukový nářez bez tlumiče 

Bohužel i tento model musel podstoupit reklamaci, kdy došlo během provozu cca. 20 minut k poškození motoru a dekodéru. Reklamace proběhla bez problémů, a tak se konečně po téměř roce můžeme podívat detailně na tento ozvučený model. Co se týká zvukového projektu, je proveden v režii výrobce na lokomotivě Českých drah. Stejný projekt byl aplikován i na model 752 z roku 2020 – tedy bez tlumiče výfuku.

Bardotka 751 176-9 je osazena domovským depem DKV Ostrava. V balení naleznete i leptané štítky a logo dopravce, součástí modelu jsou také další díly pro nastrojení celého modelu. Tento model nebude upraven patinou, nechám ho v původním stavu. Barevně žlutou a červenou barvou budou natřeny kohouty hadic na vzduch. Model dále obdrží kapacitní kondenzátor.

ROCO nicméně do všech modelů ve verzích ČSD dává zvukové projekty bez tlumiče. Je to logické, protože v určitém období se nekladl tak velký důraz na snižování hluku z provozu těchto lokomotiv, podobně jako u lokomotiv T679 /781, kdy podstatná část z portfólia tohoto výrobce je tedy u modelů 749, 751 a 752 se zvukovými projekty bez tlumiče.

Model lokomotivy 751 176-9 vychází ze své reálné předlohy stroje ČD Cargo jezdícím v jednu dobu pod DKV Ostrava, ROCO ale dalo (jak je v poslední době zvykem), k dispozici i tabulky s číslem 751 220-5, majitel takového modelu tak dostává možnost, jak si z jednoho depa ze kterého předloha modelu pochází přeznačit stroj podle libosti.

Ačkoliv je volba výběru tabulek poměrně pozitivním počinem, méně pozitivní jsou problémy s modely vyráběnými ve Vietnamu zakázkově pro ROCO externím dodavatelem. Tento model 751 176-9 je už druhý v pořadí, který byl reklamován na stejné probémy: tedy motor, dekodér a tlumivky na DPS. Další v pořadí reklamovaných modelů, je děčínský Brejlovec T478.3089. Tento model má stejné závady jako 751 375-7, která byla reklamována v roce 2024.

I když mnou budované modelové kolejiště bude zasazeno do období let 2000 až 2010 do uzlu Děčín – Ústí nad Labem, na burácení těchto modelů s ucelenými nebo směsnými nákladními vlaky se moc těším. Označení 176 nebo 220 není v současné době rozhodující, kdybych ale měl přeznačit všechny modely do této lokality depa Ústí a Děčín, minimálně rok bych neměl nic jiného na práci. Tento model, stejně jako řada dalších, zůstane pod svými původními inventárními čísly které zvolil výrobce.

Popis funkcí

  • v portfóliu CV adresa: 7176
  • F0 start
  • F1 světla (výchozí szav JÍZDA vpřed pozice+halogen / zadní červené pozice)
  • F2 Horna krátká
  • F3 Horna dlouhá
  • F4 píšťalka průvodčí
  • F5 klikovka
  • F6 posun
  • F7 skřípění kolejí
  • F8 nepovedený start
  • F9 kompresor
  • F10 pozice obsazeného stanoviště
  • F11 pozice přední+zadní
  • F12 zadní pozice vypnout (červená)
  • F13 přední pozice vypnout (bílá)
  • F14 vypnout zvuk
  • F15 volnoběh bez výkonu motoru
  • F16 krátká píšťala
  • F17 dlouhá píšťala
  • F18 dveře
  • F19 vzduchový ventil
  • F20 pískování
  • F21 zesílit zvuk
  • F22 zeslabit zvuk

Práce s leptanými štítky (text: ROCO)

Povrch leptaného štítku je ve stavu, v jakém jsou štítky dodávány, zcela nalakován. Chcete-li učinit kovová písmena a číslice viditelnými, je třeba odstranit z povrchu písmen a číslic lak. Za tímto účelem je třeba postupovat následujícím způsobem:

  1. Odstraňte vytištěné znaky z rámečku!
  2. Položte štítky, aniž byste je odstranili z leptacího rámu, zadní stranou na tvrdý a naprosto rovný podklad.
  3. Prostřednictvím ROCO-Rubber (číslo výrobku 10002), ostrého nože s rovným ostřím, nebo pomocí podobného nástroje opatrně a dočista odstraňte barvu z povrchu znaků. Přitom dbejte na to, abyste se při odstraňování barvy nedostali příliš hluboko a nepoškodili barevný povrch mezi znaky.
  4. V případě, že by výsledek nebyl uspokojivý, vám doporučujeme, abyste zbylou barvu zcela odstranili vhodným rozpouštědlem (čisticím přípravkem na štětce), nechali štítky vyschnout a následně nanesli čerstvou barvu. Po proschnutí zopakujte odstranění barvy z povrchu znaků.
  5. Opatrně vyjměte jednotlivé štítky z rámů a odstraňte zbylé otřepy.
  6. Leptané štítky nalepte velmi malým množstvím lepidla přes natištěné štítky vozidla.

Related posts

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hlasování
Inline zpětné vazby
Zobrazit všechny komentáře
MALÝ VELKÝ SVĚT MODELOVÉ ŽELEZNICE  
0
Komentovat, sdílet myšlenky a nebo jen plkat..x