By using our website, you agree to the use of our cookies.

ČLÁNEK

Kocouři 742 007-8 ČD a T466.2129 ČSD od ROCO. Detailnější model na trhu nenajdete
BLOG

Kocouři 742 007-8 ČD a T466.2129 ČSD od ROCO. Detailnější model na trhu nenajdete 

Celkem se původní duo T466.2050 rozrostlo další tři kousky: 742 007-8 ČD, T466.2129 ČSD a 742 171-2 Najbrt. Na cestě v poště je nejspíš poslední model z letošního katalogu, a to 742 162-1 ČD který má na čelech 60cm krémový pruh. Všechny modely jsou vyzbrojeny zvukovým dekodérem, proto sem katalogová čásla rozepisovat nebudu. Zajímavostí u těchto modelů je skutečnost, že firma ROCO nejspíš rozložila výrobní kapacity mezi Rumunsko a Vietnam. Původní modely T466.2050 jsou sestaveny v Rumunsku, a jsou rozhodně perfektní, minimáílně co se elektroniky a celkově motoru týká.

Nově pořízené trio modelů z úvodu, pouze 742 171-2 ČD Cargo pochází z Rumunska, zbytek Vietnam. Doufejme tedy, že modely z Vietnamu nebudou kazové jako převážná většina všech modelů T478! Výrobce podle informací prodejce, zajistil nápravu v elektronice DPS aby se snížilo nebo minimalizovalo procento reklamací. Problémy s elektronikou ROCO nikterak netajilo, firmu to do značné míry poškozuje, nedávné problémy s vysokým zahříváním dekodéru u modelů Nightjet – došlo v několika případech k zahoření. I zde se k tomu firma postavila čelem, všechny modely vyměnila za nové. Doufejme tedy, že modely budou, co se elektroniky týká, identické bez ohledu místa montáže v Rumunsku nebo Asii.

742 171-2 „Najbrt“ ČD Cargo

Tento Kocour byl smontován v Rumunsku, chod motoru a celkově pohyb celého modelu je perfektní. Neprojevují se žádné defekty které téměř vždy pochází od převodů nebo špatných motorů. ROCO s modelovou řadou 742 nasadilo poměrně vysokou laťku, tedy co se detailů provedení od své původní předlohy týká. Snad se časem dočkáme i verzí 743 nebo 740.

Zde musím ještě vypíchnout, že tento model v grafickém schématu Najbrt vypadá o mnoho lépe v reálu na stole, než na prezentačních fotkách firemního portálu výrobce. Model v tomto provedení je ve své skutečné podobě tzv. modernizovaný. Jedná se o dosazení LED pozičních světel, schématu Najbrt, dále dvojkolí jsou natřeny bílou barvou, kde nechybí ani linka pro indikaci protočení obručí. Model z Vietnamu je už od montáže osazen tlakovou hornou, píšťalou a anténou radiostanice, na to u modelů z Vietnamu zapomeňte!

Je zajímavé, jak s každým novým modelem stoupá podstatným tempem i detailnost. U modelů BRAWA byla kritizována vlastnost poškození lokomotivy při vykolejení, kde občas došlo skutečně k poškození některých dílů. U modelu 742 ROCO najdete řadu jemných a na poškození náchylných dílů také, tak např. zábradlí a madla kolem obvodu strojovny a boudy strojvedoucího. Takové detaily jsou ale nutností, jinak by se jednalo o hračkové verze modelů, a to rozhodně nikdo nechce kupovat.

742 007-8 „Hokejka“ České dráhy

Přiznám se, že tento model byl při prvním jeho objevení v katalogu 2025 velkým překvapením. Výrobce mohl přijít s nějakou tuctovkou, to se ale nestalo a hned na první dobrou přišel s velmi zajímavým modelem který vychází od své původní předlohy depa SOKV Ostrava kde je dodnes v provozu.

Pro potřeby mého modelového kolejiště jsem pořídil hned dva tyto modely, druhý bude přečíslovaný na 742 010-2 který je v identickém grafickém provedení, modely tedy budou v režimu 2xDCC jezdit ve dvojčeti s trvalým spojením. O manipuláky se tato řada bude dělit s lokomotivami 720 a 721, kde konkrétně o směry: Děčín nákl.nád. – Ústí nad Labem JIH (přístav), Děčín nákl. nád. – Rumburk, Děčín 1. záloha osobní nádraží, Děčín 2. záloha „vytahovačka“ svážného kopce, Děčín záp.nákl. nád. – Libouchec a Děčín 3. záloha nákladové nádraží. Dále pro rozmanitost provozu: dvojčata na ucelených nákladních vlacích po přepřahu z DB Netz směr Chomutov a Sokolov, lokomotivní jízdy za účelem přestavění strojů do jiných lokalit modelového kolejiště etc.

Model 742 se výrobci opravdu podařil, rozhodně se nejedná o něco tak obyčejného jako je stále se opakující modely Vectron nebo Taurus, kde se mění pouze grafika na lokomotivní skříni.. řada 742 bude v budoucnu pod touto značkou nejspíš často v ročním katalogu následujících let protože grafická rozmanitost je téměř nevyčerpatelná.

Břeclavský „Buchar“ T466.2129 alias 742 129-0

Od původního modelu 742.007 se jedná pouze o grafickou a barevnou odlišnost. Tento stroj 742.129 v původním označení pod hlavičkou ČSD, má bílé zábradlí kolem obvodu celého modelu, u 007 je v šedivé barvě. Na čelech pak je osazen 30 cm žlutý pruh tak, jak byla předloha tohoto modelu vyobrazena v publikaci a dobových fotografiích řady amatérských fotografů.

Tento model jako jediný, obsahuje také mosazný arch s dalšími čísly pro variabilní označení. Tohle se mi u ROCO líbí, čas od času šoupne do balení i možné číselné varianty – podobně jako u modelu Sergej T679.1294 (kat.: 73797) kde si můžete podle přání stroj přeznačit. Nepoužité tabulky lze použít později i na jiné modely. Za tohle dávám výrobci palec nahoruBuchar T466.2129 tak má varianty: T466.2078 a T466.2057!

Předloha tohoto stroje jezdí, a to stojí za připomenutí, ve shodném grafickém formátu jako předchozí 007 s tím rozdílem, že je zde zastoupena prioritně zelená+tmavá zelená a žlutá, podvozek a rám pak šedivá+černá. Stroj jezdí dnes pod hlavičkou ČD Cargo ve jmenovaném grafickém provedení s hokejkou. Odlišnost najdeme pak pouze na čelních partiích, kde je umístěn 45 cm žlutý pruh s tenkou linií pod hranou horní kapotáže.

Zachycena v Otrokovicích v polovině listopadu 2015. FOTO: Aleš Krška

Related posts

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hlasování
Inline zpětné vazby
Zobrazit všechny komentáře
MALÝ VELKÝ SVĚT MODELOVÉ ŽELEZNICE  
0
Komentovat, sdílet myšlenky a nebo jen plkat..x