Modelzona
BLOG

Letohradský Brejlovec T478.3208. Přes Meziměstí a Trutnov, kovaný východočech

Další ze série modelů ROCO a tedy Brejlovců T478, tentokrát po přečíslování předlohy později na 753 208-8 byl v roce 1974 přímo z výroby, přidělen pod depo Trutnov. Ačkoliv se jeho 31 let trvající službá odehrávala pouze mezi depy a provozními jednotkami na východních Čech, tedy konkrétně: PJ Letohrad, PJ Meziměstí, depa Liberec, Turnov a Hradec Králové, byl v roce 2005 administrativně zrušen a tedy vyřazen z provozu.

ROCO tak uvádí model a čerpání z původní předlohy ve stavu, v jakém se tento stroj nacházel v období 1983 až 1990 – tedy s 60 cm žlutým pruhem kolem obvodu celé skříně, a dále (a tentokrát se výrobce barevně trefil), šrafováním pluhů černá+žlutá, což odpovídá dobové fotografii z roku 1984 nebo 1986. V tomto období nesl tento stroj ještě původní označení T478.3208.

Toto barevné šrafování pluhu nicméně v roce 1991 po velkém přečíslování lokomotiv do dnešní podoby zmizelo. Pluh dostal pouze 20 cm žlutý pruh na spodní hraně, vrchní část (jak dokumentují fotografie), byla natřena do stejné barvy jako rám a celá skřín stroje. To se stalo ale až o mnoho let později, kdy byl tento stroj převeden z PJ Meziměstí do PJ Letohrad.

T478.3208 se objevoval prakticky jak v osobní regionální a dálkové dopravě, tak i u vozby nákladních vlaků. Spěšné spoje z Meziměstí a Letohradu do Chocně a Hradce Králové, osobáky do Jeseníku, rychlíky z Letohradu do Brna ap. V PJ Meziměstí pak spěšné spoje a rychlíky v úseku Hradec Králové – Meziměstí od Prahy, ale také osobní vlaky do Náchoda, Trutnova a Jaroměře i Pardubic.

Tento stroj se prakticky z východních Čech, jak řada jiných strojů, nikam dál přes časté redislokace nepodíval. V tomto ohledu je to poměrně značný unikát, vyjímkou je prvopočáteční působení ve zmíněném Turnově, kam byl přidělen z ČKD Praha Libeň. Podstatnou část své aktivní služby jezdil pod PJ Meziměstí a PJ Letohrad.

I v tomto balení naleznete hned tři aršíky s tabulkami pro možné přeznačení modelu podle vlastních potřeb. Mimo původního čísla T478.3208, můžete zvolit volbu a příbuznou verzi stejného grafického formátu, a to T478.3247 – pochopitelně je zde přítomna i verze po přeznačení 753 247-6. O lokomotivě 753 247-6 připravuji samostatný článek..

Nebývalo zvykem aby výrobce dával k modelům minimálně jednu další variantu s číslem. Jedná se o převzatou aktivitu od firmy PIKO, která začínala s duálními čísly už u předposledí verze modelu Sergej. A je to vlastně dobře, protože pokud si chcete sestavit lokomotivní dvojče z těchto strojů příbuzného grafického provedení, výrobce Vám nabídne další tabulky pro další variabilitu tohoto, případně zcela jiného modelu.

Výrobce si u tohoto modelu dovolil dokonce i takový detail, a tím je označení podvozků podle čísla stanoviště, čímž je zachována i strana umístění aby nedošlo při vyvazovacích opravách za jiné podvozky. U tohoto modelu je to realizováno přesně podle předlohy depa Letohrad.

Data z portfólia

Jeikož se jedná o stále stejné provedení DPS proti dekodéru, je u tohoto modelu už v roce 2023 realizováno samostatné ovládání dálkového světla, včetně už mnohokrát na tomto portále zmíněné osvětlení pozic obsazeného stroje strojvedoucím. Samostatné ovládání pozičních červených nebo bílích pozic pro postrk či posun, se stalo už normou. Bohužel je stále opomíjeno osvětlení stanoviště strojvedoucího.

Related posts

Aerograf Harder & Steenbeck Infinity Solo. Špičková technologie airbrush s triskou 0,15mm

Redakce
2 roky ago

Transportní obaly modelů. Tentokrát ČSTrain s modelem Faccs

Redakce
6 měsíců ago

Kouřové parní generátory Seuthe pro lokomotivy v digitálním provozu

Redakce
2 roky ago
Exit mobile version