ROCO ke konci III. kvartálu uvede do prodeje další zajímavou modelovou novinku ze stáje Lokomotion, a to jmenovanou Zebru TRAXX MS2. Jedná se o stroj pohybující se na ose mezi Německem a Rakouskem, resp. na ucelených nákladních expresech do Itálie, Slovinska a Maďarska. Lokomotion instaluje na celou řadu svých strojů klasické žebrování, které nápadně připomíná pruhy zebry. Ty jsou ostatně na více jak desítce strojů tohoto dopravce.
Zebra 186 444-6 je tak u ROCO již druhým modelem, který je tímto grafickým formátem ozdoben. Je nutné zde uvést, že identický model ještě dříve uvedla do prodeje firma ACME. Porovnání těchto modelů necháme na každém z Vás. Jistý je ovšem zásadní fakt, modely ROCO mají patici dekodérů PluX22, modely ACME Plux21. O problematice s ozvučením analogových modelů jsem se zmínil už v jiném článku zde na portále.
Lokomotion zajišťuje přepravní služby v úzké spolupráci s DB Cargo a Italian Rail Traction Company, které drží podíly v mnichovské společnosti. Modré pruhy představují Bavorsko a červené pruhy interpretují zase Jižní Tyrolsko. V minulosti tak bylo možné u některých modelů shledat jednobarevné žebrování, případně škálu kombinace více barev. TRAXX 186 444-6 tak podle mého názoru je top model v grafickém provedení ze všech původních.
Zajímavostí je samotná elektronika modelu. Ta je v tomto případě naprosto odlišná než které u tohoto výrobce známe. Jiná je koncepce DPS a celkové zapojení LED pro poziční svícení a hlavní světlomet. Nakopak zde nepochopitelně schází osvětelní kabiny strojvedoucího, což mi ani tak nevadí. ROCO je má náhodně u různých modelů, někde jsou realizované, naopak u vetšiny modelů „Low Cost“ nikoliv.
Z modelu mám velkou radost, protože se jedná o jeden z prvních modelů které jsem se rozhodl nakupovat, kdy v létě jsem definitivně ukončil nákupy modelů Vectron, v roce 2023 pak Taurus. Model je vybaven 5P motorem a jeho provoz je bezproblémový a i s minimálním napětím v koleji jeho provoz je přesný a bez škubání během pomalé jízdy.