ROCO uvedlo před časem už druhý model dvojkové Bardotky řady 752, ten první pochází z roku 2020 a tak po pěti letech jsme se dočkali další speciálky v tomto zajímavém grafickém provedení které u ČSD ani ČD nemělo a nemá obdoby. Předloha tohoto modelu byla v roce 1994 přistavena k rekonstrukci, a po jejím ukončení už stroj vyjel pod číslem 749 257-2 v domovském depu Šumperk.
U přeznačení tohoto stroje chci ještě uvést, že jde o model který ROCO nabízelo pod katalogovým číslem 7310008 alias 749 257-2 který prošel u autora tohoto článku reklamací na spálený motor a poškozený dekodér. Bude tedy k zamyšlení, zda stroj 749.257 a 752.068 ponechat ve stávajícím provedení, a případně nezvolit nějaké přeznačení původní ROCO 257 na něco jiného. Je tak otázkou, zda výrobce o tomto přeznačení skutečně věděl, kde dvojková Bardotka obdržela právě číslo 749.257-2 které ROCO realizovalo v rce 2024.

Ve strojovce v Lipové Lázních čekala na další nasazení “berta” 752.068-7. Rok poté byla přistavena k rekonstrukci na řau 749 a následně vyjela pod označením 749.257-2.. FOTO: Ivo Raab
Tento model je vypracován shodně od své reálné předlohy a původního grafického formátu: hnědá-zlatožlutá. Výrobce provedl i tentkou linkou obtažení hrany podvozků, kde výchozí hlavní barvou je hnědá a zlatožlutá barva, ve stejné barvě jsou dodávány i tlakové horny. Ohledně pořízení tohoto modelu jsem byl velmi skeptický, barevná schémata z dob ČSD a ČD je pomalu něco tak obvyklého, že takováto velká odlišnost nebude zajímavá. Opak je ale pravdou. Model v těchto velmi netradičních barvách vypadá daleko lépe v reálu než na prezentačních fotografiích.
Tradičně ROCO nabízí variantu pluhů pro verzi bez spřáhel, kde pluhy mají správně realizované prolisování ve střední části, mimo klikovky, kohoutů a hadic, je v balení celý arch leptaných tabulek s logem ČSD, ČKD a číslem stroje. Jak už jsem uvedl na FB stránce Modelzony, všechny modely z Vietnamu mají čísla a loga které je nutné „líznout“ jemným brusným papírem, modely z Rumunska už s touto úpravou chodí předpřipraveny.
Jak již bylo uvedeno, model nese označení Depo Šumperk, kde malou zajímavostí je číslo tohoto stroje na každé straně podvozků, to se u reálného stroje skutečně v Šumperku praktikovalo při vyvazovacích opravách případně při soustružení dvojkolí aby nedocházelo k záměnám za jiné podvozky z ostatních strojů.
Model nyní obdrží všechny lité tabulky s číslem stroje, výrobcem ČKD, dále obarvení tlakových kohoutů a osazení tlakové horny na střechu. Model dále obdrží lehkou patinu, tak jak je uvedeno na dobové fotografii v úvodu článku.













Mno a o jakém modelovém měřítku se bavíme? Buď jsem to přehlédl, nebo to v celém článku není uvedeno.
Zdravím. Jedná se o model H0 od firmy ROCO. Pokud to není v článku uvedeno, tak se dodatečně omlouvám. Zkusíme zapracovat na nějaké textové šabloně a formátu, aby to bylo u takových článkůů normou. Honza