Firma ROCO vůbec poprvé, začíná roční katalog dělit na roční období. Jedná se o určitou změnu kterou známe např. u firem jako BRAWA nebo PIKO. BRAWA navíc prezentuje katalogové novinky dle kvartálního údobí, což umožňuje lepší přehled než vše natlačit do jednoho katalogu, ROCO tak nejspíš naskakuje na nový trend.

Roční komplexní katalog jaký známe doposud asi končí, a firma se zaměří na roční období zima, jaro, léto a podzim. Je otázkou, zda tohle něco vyřeší, protože z celkového obsáhlého katalogu pro celý rok, výrobce nejméně z 40 procent prezentované modely nestíhal vyrábět, a tak se stávalo, že řada modelů přecházela o několik kvartálů v jednom roce dále, některé dokonce firma přesunovala o více jak rok. Protože katalog pro rok 2024 byl doslova natřískaný novinkami ČSD a ČD, můžeme očekávat v následujícím roce spíše novinek méně.

Z katalogu 2024 tak vypadla novinka v modelu lokomotivy E469.1 která měla být v prodeji v letošním 4 kvartálu – přesunuto na příští rok. Psali jsme zde: ROCO vstupuje do sféry modelů které bude chtít každý: „Kostitřas“ E469.1 a další možné varianty

V zimních novinkách neočekávejte žádné „pecky“ tak jak tomu bylo v letošním katalogu z roku 2023. Jsou zde pouze dvě lokomotivní novinky v podobě brejlovců, jako sběratel Bastardů, jsem čekal něco nového, bohužel nic. Budeme muset počkat do jara 2025 na další kvartální katalog.

ZLEVA: 1989, 1999 a 2017.. DOLE: 2022

Dvojice brejlovců ČSD a ŽSSK

Trochu větší překvapení je v podobě motorové lokomotivy 754 067-7 v provedení ČSD. Nevím, zda si z nás ROCO nedělá trochu legraci, protože 754 067-7 je pouze další ze série ČSD modelů, kterých už bylo poměrně dost. Faktem také je, že výrobce dokáže vyprodat prakticky jakoukoliv verzi, tedy do doby, dokud se trh nezasytí. Původně červená s 30 cm pruhem na čelech v roce 1989, obdržela celomodrý s 60 cm pruhem na čelech v roce 1996, a až v roce 2010 obdržela grafické schéma Najbrt.

Později, v roce 2022 obdržela původní grafický formát z roku 1989. Je docela škoda že nebyla realizována právě verze z roku 1999, jelikož lokomotiv s tímto pruhem od ROCO máme už více a zcela jiná barva než rudá červená a Najbrt, by rozhodně byla příjemnou změnou. ROCO tak naskočil do převahy nižších provozních epoch a původní ČSD správy, kde si může dovolit vyrobit prakticky cokoliv s tím, že stejně se vše dokáže prodat.