By using our website, you agree to the use of our cookies.

ČLÁNEK

Roco začíná testovat nové obaly svých modelů. Zkouší, jak je zákazníci přijmou
BLOG

Roco začíná testovat nové obaly svých modelů. Zkouší, jak je zákazníci přijmou 

S novými modely od firmy ROCO, začíná výrobce testovat a ověřovat také nové specifické obaly. Není to pochopitelně nic jiného než snižování nákladů za balení, které nejsou vůbec levnou záležitostí. Doposud chodí modely v klasickém molitanovém pouzdře, do kterého jsou baleny především modely lokomotiv, v kategorii Edition pak probíhá balení pouze do plastové průhledné krabičky s kolejí, ke které je model aretován samořeznými šrouby. Další variantou je potom polystyrenové pouzdro, do kterého modely lokomotiv ukládá výrobce ve Vietnamu a Rumunsku.

ROCO vyrábí také své modely v Rakousku a na Slovensku, další montážní manufaktura je ve Vietnamu odkud se firma pomalu ale stahuje zpět do Evropy. Z Vietnamu pocházejí také některé modely ČSD a ČD. Poslední modely Bardotek 751 375-7 a 751 229-6 jsou z Vietnamu, a jejich poudro pro uložení v obalu je tvrdý molitan.

Naopak poseldní katalogové modely Vectron OFFROAD TXL nebo České dráhy (ČD Bike) s QR kódem, jsou montovány v Aradu v Rumunsku. A právě z Rumunska pocházejí nové plastové obaly do kterých jsou modely sevřeny v tzv. pouzdře. Protože tato firma v minulosti během dvou let zdražovala své modely hned dvakrát, další rána přišla v podobě krize s čipy, došla řada i na úspory v balení modelů.

Osobně jako sběratel modelů toto plastické pouzdro nevidím jako právě to šťastné řešení, kdy je sice v plné míře zabezpečena aretace loko modelů, nicméně při častém používání ztrací toto plastové pouzdro odolnost – myslím tím hlavně přilnavost obou plastových částí. Jedná se totiž o zacvakávací proces, při kterém dojde postupem času k jeho opotřebení.

Líbí se vám nové obaly modelů od ROCO ?

Všechny tyto faktory pak způsobí, že model v pouzdře při manipulaci může být poškozen, případně vypadne z plastového pouzdra zcela samovolně po rozbalení. Nechápu tedy, proč když výrobce několikrát zdražoval své modely, a tedy obalovou politiku dávno přenáší na zákazníka, proč nenechává své modely lokomotiv v původním obalu molitan/polystyren. Vypadá to, že firma se snaží sice změnit obalovou politiku, nicméně drahé modely balené do krabičky s tímto pouzdrem, je spíše cesta o několik dékád zpět, a rozhodně cena modelu od 8 do 10 tisíc korun takto zabalená, mi připadá jako těžký úlet a střelbu do vlastního kolena.

Related posts

Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejvíce hlasování
Inline zpětné vazby
Zobrazit všechny komentáře
MALÝ VELKÝ SVĚT MODELOVÉ ŽELEZNICE  
0
Komentovat, sdílet myšlenky a nebo jen plkat..x