Modelzona
BLOG

Roco začíná testovat nové obaly svých modelů. Zkouší, jak je zákazníci přijmou

S novými modely od firmy ROCO, začíná výrobce testovat a ověřovat také nové specifické obaly. Není to pochopitelně nic jiného než snižování nákladů za balení, které nejsou vůbec levnou záležitostí. Doposud chodí modely v klasickém molitanovém pouzdře, do kterého jsou baleny především modely lokomotiv, v kategorii Edition pak probíhá balení pouze do plastové průhledné krabičky s kolejí, ke které je model aretován samořeznými šrouby. Další variantou je potom polystyrenové pouzdro, do kterého modely lokomotiv ukládá výrobce ve Vietnamu a Rumunsku.

ROCO vyrábí také své modely v Rakousku a na Slovensku, další montážní manufaktura je ve Vietnamu odkud se firma pomalu ale stahuje zpět do Evropy. Z Vietnamu pocházejí také některé modely ČSD a ČD. Poslední modely Bardotek 751 375-7 a 751 229-6 jsou z Vietnamu, a jejich poudro pro uložení v obalu je tvrdý molitan.

Naopak poseldní katalogové modely Vectron OFFROAD TXL nebo České dráhy (ČD Bike) s QR kódem, jsou montovány v Aradu v Rumunsku. A právě z Rumunska pocházejí nové plastové obaly do kterých jsou modely sevřeny v tzv. pouzdře. Protože tato firma v minulosti během dvou let zdražovala své modely hned dvakrát, další rána přišla v podobě krize s čipy, došla řada i na úspory v balení modelů.

Osobně jako sběratel modelů toto plastické pouzdro nevidím jako právě to šťastné řešení, kdy je sice v plné míře zabezpečena aretace loko modelů, nicméně při častém používání ztrací toto plastové pouzdro odolnost – myslím tím hlavně přilnavost obou plastových částí. Jedná se totiž o zacvakávací proces, při kterém dojde postupem času k jeho opotřebení.

Líbí se vám nové obaly modelů od ROCO ?

Všechny tyto faktory pak způsobí, že model v pouzdře při manipulaci může být poškozen, případně vypadne z plastového pouzdra zcela samovolně po rozbalení. Nechápu tedy, proč když výrobce několikrát zdražoval své modely, a tedy obalovou politiku dávno přenáší na zákazníka, proč nenechává své modely lokomotiv v původním obalu molitan/polystyren. Vypadá to, že firma se snaží sice změnit obalovou politiku, nicméně drahé modely balené do krabičky s tímto pouzdrem, je spíše cesta o několik dékád zpět, a rozhodně cena modelu od 8 do 10 tisíc korun takto zabalená, mi připadá jako těžký úlet a střelbu do vlastního kolena.

Related posts

ROCO vstupuje do sféry modelů které bude chtít každý: „Kostitřas“ E469.1 a další možné varianty

Redakce
1 rokem ago

SVĚTELNÁ SOUSTAVA ĆD: Návěstidla a jejich základní funkční princip

Redakce
2 roky ago

Šlechtična 475.1 je pro výrobce oříšek. Manufaktura Crottendorf ho rozlouskla

Redakce
2 roky ago
Exit mobile version